BALATONKÖR 2012.

Balatonkör 2012.

2012. április 22-én a Föld napja alkalmából, egy Balaton körüli kerékpártúrát keltett életre a Zöld Szív Természetvédő mozgalom. Siófoki bringásokat kerestek meg, hogy vajon mennyi idő alatt lehet körbekerülni drótszamarakkal a tavat. Ők persze napokba gondolkodtak, a vége pedig az lett, hogy kényelmes tempóban, 15-20km/h-ás átlaggal, 6-7 pihenővel, 12-14 órára redukálódott az idő!

Ahogy az évek teltek, egyre több bringás csatlakozott a szervezőkhöz, s idénre már bőven az 1500 fő felett volt a résztvevők száma. Engem három éve fertőzött meg egy nádudvari kollégám, Metzinger Karcsi, s azóta már szerencsére nekem is sikerült ezt a „vírust” barátaim körében elterjeszteni!

Idén már négyen voltunk Sükösdről. Soós Gergő, Pörzsi Anti, Scherer János tartottak velem, s kóstoltak bele ebbe a fantasztikus élménybe.

Nemesnádudvarról Koch Józsi, valamint Metzinger Karcsi és családja volt túrázni, illetve Pákozdról, volt kollégám Reiner András.

A 206 km-es „Nagykör” mellett, egy 85 km-es „Kiskör” is indult, családok, idősebbek, gyerekek számára, valamint a „Köröcske”, piciknek 10 km-es hosszal, Balatonföldváron belül. Emellett egész nap színes programok, ügyességi vetélkedők, játszótér várta az érdeklődőket.

A péntek esti regisztráció után, mindenkinek megvizsgálták bringáját, hogy alkalmas-e ilyen hosszú túrára, rajtszámot kaptunk, karszalagot.

Ilyen esetben a szombat reggeli hajnali ébresztő nem jelent problémát, s ¾ 6-kor, már rajtra készen álltunk.

A már jól bevált 6 pihenővel tervezett túra első megállója Balatonkenese volt. Többiekkel örömmel nyugtáztuk, menni fog ez. Persze, hiszen még meleg sem volt, fenekünk, erőnlétünk állapota is még 100%-os volt. Jól esett a frissítő, a hosszú ruha a táskába került, és robogott tovább a bringás kígyó.

Gyönyörű táj, friss levegő, jó társaság. Mi kellhet még egy kellemes szombat délelőtthöz. Második megállóhely a balatonfüredi keleti strand. Itt már osztották a jól megérdemelt reggelire szánt mini pizzákat, banánt, s egy-egy embernek, köztük sajnos nekem is, igénybe kellett venni a szerviz autó segítségét. Előkerültek a naptejek is, hiszen szépen kúszott felfelé a hőmérők higanyszála. Talán többiek nevében is beszélhetek, ha fenekünk, és erőnlétünk állapotát, akkorra 80%-osra tippelem. A táv kb. 1/3-ánál jártunk ekkor.

A szokatlan áprilisi meleg nem lehetett akadálya, hogy bárki is meghátráljon, s Tihanynál rövidítse a túrát, így töretlen lendülettel haladtunk tovább, hiszen Zánkán, újból várt minket a felüdülést jelentő hűvös, friss víz.

A pihenő után Badacsony volt a kitűzött következő megálló, ahol rá kellett készülni lelkiekben, hogy biza, fel kell tekerni a hegyre, ha törik, ha szakad. Kellett is hozzá a frissítő, s negyed óra pihenő. Táv felénél jártunk ekkor nagyjából.

Gyenesdiáson a Bringatanya nevű kerékpáros ligetnél fújhattuk ki magunkat legközelebb. Nem maradhatott el a felmelegedett frissítő ital cseréje sem, valamint egy-két banánt is osztottak, energiapótló gyanánt. Ekkor hallottam többektől is, hogy az előző, hátunk mögött hagyott szakasz, egy kritikus időszak volt. A meleg itt már nagyon kivette az energiát. Nem is csoda, hiszen 30-32 fokot mértek. Fenekünk és erőnlétünk állapota 50%-os volt /és romlott/. A táv 2/3-ánál jártunk ekkor.

Fonyódra már nagyobb lelkesedéssel érkezett a bringa-konvoj. Hiszen innen már csak 30 km volt hátra. Zsíros kenyér, friss víz várt minket, valamint, idén meleg teát is kaptunk, ami, meglepő módon, jobban esett, mint egy hűs ital. A fáradtság már nagyban érződött a népes csapaton. Nem csoda, hiszen magunk mögött hagytunk már több, mint 170km-t. Fenekünk és erőnlétünk állapota 35%-osra redukálódott. De kitartottunk, hiszen közel volt már a cél.

A maradék 30 km nem nagyon akart már elfogyni. Legfontosabb dolga az volt már a bringásnak, hogy ne felejtse el, nem nagyon kell már megmozdulni az ülésen. Szerintem mindenki sejti, hogy miért. Még egy utolsó pár perces megállóra került sor, hogy összevárjuk a szétszakadt sereget, és egyszerre érjen be a menet.

Villódzó fények, tapsvihar, hangos örömujjongás várt minket a befutónál, s minden néző, hozzátartozó elismeréssel gratulált a túrázóknak. Libabőrös voltam ismét, olyan jó érzés volt ismét így beérkezni. Megkaptuk a finom gulyáslevest, leöblítettük a várva-várt „üdítővel”, s visszaérve a szállásra, már senkit nem kellett ringatni, hogy elaludjon.

Szép nap volt. Büszke lehet mindenki, aki végigcsinálta a túrát. Aktív pihenés és jóleső fáradtság volt ez. Bízom benne, jövőre még többen képviseljük településünket.

Ha valakinek kérdése van ezzel kapcsolatban, szívesen válaszolok.